سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افق بیکران روح من

به دیگران عشق بورز شنبه 86/6/10 ساعت 5:9 عصر

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

 

دومین موشک اعتماد به نفس عشق ورزیدن به دیگران بعد از عشق ورزیدن به خود هست .

اعتماد به نفس رو تو وجودمون توسعه بدیم .

حضرت عیسی(ع): (( دشمنت را دوست بدار))

ممکن هست قبول این مطلب در وهله اول برات سخت باشه .

چون ما خیلی راحت می تونینم کسانیکه انسان های خوب و مثبتی هستن دوست داشته باشیم و حتی نسبت بهشون سرشار از عشق شیم . ولی برامون مشکل هست که آدم های بد و گنهکار و منفی رو دوست داشته باشیم .

چیزیکه مهم هست اینه که در بدو امر تنها و تنها افراد رو به خاطر انسان بودن دوست داشته باشیم . نه با توجه به رفتارشون .

اگه هرچی رو در هستی و اطرافمون به عنوان یه آفریده الهی ببینیم و هر چی رو یه نشونی از خدا بدونیم بعد اونجاست که همه کس و همه چیز رو دوست داریم .

حتما این شعر سعدی رو خوندین و به گوشتون خورده :

به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست                   عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

 

ببینید انسان ها شاهکار خدا هستن و در همه آنها روح الهی جاریه . پس دوستشون داشته باشید .

اگه یکی مرتکب خطا شد یا گناهی کرد طردش نکنید که بیشتر تو عملش غوطه ور شه . این گناه و خطای اون شخص هست که باید سرزنش بشه نه وجود انسانیش .

به جای اینکه از آدم های اطرافت بیزار شی . بیا و از گناه بیزار شو .

 

دو تا پیشنهاد براتون دارم :

1) توجه کنید که بد ترین انسانها ی کره زمین باز تو وجودشون یه ویژگیهای مثبتی هست . حتی اون جنایتکار ترینشون . بیا برای دوست داشتن از اینجا شروع کن دست کم 5 ویژگی مثبت پیدا کن .

2) برای افراد دعای خیر کنید و از خدا براشون طلب هدایت کنید . دعای خیر در حق افراد هم عشق به انسان ها

را در ما شعله ور می کنه و هم دعای خیر به سوی خود ما منعکس می شه .

حتی چه بسا دعای شما مستجاب بشه و آنها هم به جرگه کسانی بپیوندند که شما عمیقا دوست دارید .

 

 

در پناه حق باشید .

خواهر کوچکتون رو از دعای خیر فراموش نکنید .

و السلام علی من اتبع الهدی


نوشته شده توسط: فاطمه گودرزی

خداشناسی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
318404


:: بازدیدهای امروز ::
16


:: بازدیدهای دیروز ::
10



:: درباره من ::

افق بیکران روح من

فاطمه گودرزی
بیاییم منیت ها را بشکنیم .

:: لینک به وبلاگ ::

افق بیکران روح من


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

خداشناسی[33] .


:: آرشیو ::

ا لیس الصبح قریب یا مهدی (( عج ...
پاییز 1386
تابستان 1386



:: خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ::


:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو