سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افق بیکران روح من

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ما اصاب من مصیبه فی الارض و لا فی انفسکم الا فی کتاب من قبل ان نبراها ان ذلک علی الله یسیر

لکیلا تاسوا علی ما فاتکم و لا تفرحو بما اتیکم و الله  لا یحب کل مختال فخور

آیات 22و 23 سوره حدید

 

رویکرد و پشت کرد دنیا یه امر موقتی هست پس قابل اعتماد نیست و اون چیزی که قابل اعتنا هست سعادت اخرویمون هست .

خدا می گه : هیچ مصیبتی در زمین و در وجود شما واقع نمی شه مگر اینکه قبل از آنکه پدید آوریم در کتاب و لوح محفوظ ثبت است .

و این امر بر خدا آسان هست .

 

حالا مصیبت هایی که بر سر انسان می یاد 2 جوره :

مصائبی که در زمین رخ می ده مثل زلزله و طوفان ها و نه جنگ و ظلم که آنها معلولش انسان هستند .و همینطور مصائبی که در نفوس

انسان ها به وجود می یاد مثل حوادث و ناگواری های مرگ و میر و بیماری ها   همه اونها از قبل مقدر شده و در لوح محفوظ ثبت هست .

این نوع مصائب مولود اعمال ما آدم ها نیست بلکه برای تربیت ما انسان هاست و حکمت ها و رمز هایی داره .

 

ولی مصائبی هم وجود داره که معلولش معصیت و گناه  انسان هست . پس تو آیه بعدی توضیح می ده :

((هر مصیبتی به شما برسد به خاطر اعمالی هست که انجام داده اید و از بسیاری هم گذشت می کند .))

این دسته دوم  از گرفتاری ها رو چه بسا با توبه و تضرع بشه برطرف کرد ولی اون گرفتاری های حتمی جزو تصمیمات لوح محفوظ و حتمی

هست .

از همینجاست که می بینیم بسیاری از انبیاء و اولیاء گرفتار این گونه مصائب می شدند و اینها همشون فلسفه و حکمت داره .

یه حدیثی هست که هنگامیکه امام زین العابدین (ع) را با غل و زنجیر وارد مجلس یزید شدند یزید رو به امام کرد و این آیات رو خوند :((ما

اصابکم من مصیبه فبما کسبت ایدیکم ....))

یعنی این مصیبت در نتیجه اعمال خودتون هست و منظورش زخم زبون بود .

امام فرمودند:((این آیه که خوندی درباره ما نازل نشده .آیه ای که در باره ما نازل شده اینه :(( ما اصاب من مصیبه فی الارض و لا فی انفسکم

الا فی کتاب من قبل ان نبراها))

یعنی این مصیبت در لوح محفوظ ثبت شده و به گناه و غیره ارتباطی نداره و فلسفه و حکمتی داره .

نور الثقلین / ج5/ص247

البته در مورد اولیاء باید گفت لازمه احیای دین و هدایت مردم این هست که آنها با مبارزه مصیبت بار و یا تحمل این گونه مصیبت ها دین را

زنده کنند.

پس طبیعت زندگی تو این دنیا همراه مشکلات و حوادث هست و ما باید با اون خو بگیریم .که نه رویکردش ما رو سرمست کنه و وابسته دنیا

کنه و رفاه زده شیم و به دنبالش غفلت از خدا کنیم و راه جهنم رو برای خودمون هموار کنیم  .

یعنی خودمون را مالک حقیقی اموال ندونیم بلکه یه مالک اعتباری بدونیم.

بعدشم پشت کردن دنیا به ما ما رو از پا در نیاره . پس فخر فروشیمون رو غرورمون روبشکنیم . چون دنیا پر از فراز و نشیب هست .

بعدشم دیگه خودتون می دونید ......

 

 

التماس دعا

خواهر کوچکتون


نوشته شده توسط: فاطمه گودرزی

خداشناسی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
318416


:: بازدیدهای امروز ::
9


:: بازدیدهای دیروز ::
19



:: درباره من ::

افق بیکران روح من

فاطمه گودرزی
بیاییم منیت ها را بشکنیم .

:: لینک به وبلاگ ::

افق بیکران روح من


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

خداشناسی[33] .


:: آرشیو ::

ا لیس الصبح قریب یا مهدی (( عج ...
پاییز 1386
تابستان 1386



:: خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ::


:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو