سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افق بیکران روح من

از دزد بترسیم یا از رهزنی شیطان چهارشنبه 90/11/26 ساعت 1:29 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اعوذ باالله من الشیطان الرجیم

همیشه از کوچیکی تا به حالا که پای مکتب اهل بیت و مجالس مذهبی بودیم وقتی حرف از مهندسی راه و عمران دین می شد

می گفتن یه کلام ختم کلام :صراط شاهراه اصلی

هیچ وقت یادم نیست که گفته باشن راه ها

پس راه اصلی اون راه هموار و مهندسی سازه صراط مستقیم هست

 

هنوز طنین صدای مداح اهل بیت علیهم السلام گوش هر شنونده ای را نوازش می ده و مرهم و درمان هر روح رنجیده و مجروحی هست

 

صراط مستقیمم تا قیامت

مرا جز عشق آل مصطفی ص نیست

 امیر مومنان علی ع روحی فداه می فرمایند:الیمین و الشمال مضله و الطریق الوسطی هی الجاده علیها باقی الکتاب و آثار النبوه....نهج البلاغه خطبه 16

یعنی :چپ و راست گمراهی است و راه وسطی همان جاده و صراط مستقیم است و دو طرف آن ضلالت است و تمام کتاب های آسمانی و آثار نبوت پیامبران بر همان صراط است

 

لذا در آیه کریمه قرآن آمده : واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا   سوره آل عمران آیه 103

خداوند بالا برنده است و ریسمانی را که از طرف او آویخته شده از بالا به پایین است و چنگ زدن به این طناب بالا برنده است انحراف ندارد

خلاصه تو یک مثال ساده براتون مساله را روشن می کنم و السلام من اتبع الهدی

فرض کنید صخره نورد یا یک ورزشکار کوهنورد هستید یکی از وسایل لازم و واجب شما که باید همراه داشته باشید طنابی هست که از یک سری رشته های به هم تابیده شده محکم درست شده و شرط لازمش هم اینه که حتی یکی از اون رشته ها پوسیده نباشه چون در غیر این صورت سقوط شما

100%تضمینی هست

پس مثال من و شمای انسان خلیفه الله و دمیده شده از روح خدای کریم و از گل اهل بیت ممزوج شده اینه که به تار های عنکبوت و سست دنیایی وصل نشیم

اتصالمون به خالقمون باشه ببینیم نسخه پیچیده شده اون چیه

بله درسته قرآن و سنت که مفارقت  و تضاد و عنادی هم با هم ندارند همه در راستای هم و در جهت رسیدن به رضایت و عاقبت بخیری ما هستند

پس خوب هست مثل اون ورزشکاری باشیم که تو کارش ریسک نمی کنه اما یادمون نره خدا چقدر مهربونه حتی لقمه را به قول ما آماده کرده

اون ورزشکار باید انرژی بگذاره طناب را بگیره و بالا بره ولی ریسمان الهی خودش این قابلیت را داره فقط کافیه یه یا علی بگیم و تو این راه بیفتیم

البته از وسوسه شیطان هم غافل نشیم که گناهمون را زیبا جلوه می ده و فرصت و مجال جبران را طولانی نشون می ده یادمون باشه فاصله ما با مرگ و تمام شدن فرصتمون برای توشه اندوزی یک دم و باز دم هست و یا یک خواب طولانی که بیداری نداشته باشه و...

اما به این آیه دل قرص کنیم: و سارعوا الی مغفره من ربکم   سوره آل عمران آیه 16

بله اگر تو این مسیر قدم برداشتیم در حرکت سرعت می گیریم و از دیگران سبقت می گیریم و نمونه الگوی متقین می شیم خالص می شیم و دیگه شیطان به نفسمون راهی پیدا نمی کنه و به عجزش اعتراف می کنه

 پس یادمون نره قدر و اندازه شیطان در نظام هستی محدود هست

الهی ما را بر ولایت و حب امیر مومنان محشور بفرما

الهی ما را عامل به قرآن و داعی به اوامر و نواهی قرآن و اهل بیت بفرما

الحمد الله الذی لیس لقضایه رافع و لا لعطایه مانع

 

خادمه الزهرا :فاطمه گودرزی


نوشته شده توسط: فاطمه گودرزی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
318391


:: بازدیدهای امروز ::
3


:: بازدیدهای دیروز ::
10



:: درباره من ::

افق بیکران روح من

فاطمه گودرزی
بیاییم منیت ها را بشکنیم .

:: لینک به وبلاگ ::

افق بیکران روح من


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

خداشناسی[33] .


:: آرشیو ::

ا لیس الصبح قریب یا مهدی (( عج ...
پاییز 1386
تابستان 1386



:: خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ::


:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو