سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افق بیکران روح من

حفظ زبان سه شنبه 91/1/8 ساعت 11:46 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

همانگونه که آدمی دارای جاذبه و دافعه است اعضای بدن آدمی نیط شامل این حکم می شود پس چه نیکوست که این نعمت الهی تبدیل به نقمت و بلا نشودو با عصیان و نافرمانی خداوند موجبات دوزخی شدن نشود.به ذکر مصادیقی از حسنات زبان و مصداق بهشتی شدن اناسن ها اشاره می کنم.

بیان حق و عدالت/اخلاص همراه با گفتار/حفظ اسرار خویش و مردم/حفظ زبان از سخن چینی/گفتار نیکو و دلنشین/بیان عقاید حق و الهی/در خدمت ایمه اطهار علیهم السلام بودن و ذکر صلوات/پاکیزه و خوشبو بودن و خواندن قرآن/سخنان حکیمانه گفتن/طلب آمرزش برای خویش و اموات و تمام هستی/دعا به درگاه خداوند متعال/سخنان حاکی از نشاط و رضایت و امید و عدم یاس/بیان حاکی از بخشش و کرم/سنگینی و شرم و حیا در کلام/بیان تشکر از خدا و خلق خدا/بیان کلام حاکی از توکل به خداوند/عدم بیان کلام بیجا/سخنان حاکی از وفا /عدم تکبر در کلام/

امیر مومنان ع می فرمایند:نوریان را زبانشان نورانی کرده زبان را نگه دارید و به ذکر خدا مشغولش کنید.(کتاب نصایح باب 400)


نوشته شده توسط: فاطمه گودرزی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
318297


:: بازدیدهای امروز ::
22


:: بازدیدهای دیروز ::
1



:: درباره من ::

افق بیکران روح من

فاطمه گودرزی
بیاییم منیت ها را بشکنیم .

:: لینک به وبلاگ ::

افق بیکران روح من


:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

خداشناسی[33] .


:: آرشیو ::

ا لیس الصبح قریب یا مهدی (( عج ...
پاییز 1386
تابستان 1386



:: خبرنامه ::

 

:: موسیقی وبلاگ::


:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو